06-29566722
raymond@reisprofessionals.nl

Veelgestelde vragen

De reisspecialisten van Reisprof @ home komen bij mij thuis als ik dat wens. Wat kost dat extra?

Helemaal niets. U maakt een afspraak met een van onze reisadviseurs en deze komt bij u langs, of spreekt met u af op een bepaalde locatie. U krijgt een deskundig advies en de service zoals u dat van een reisprofessional  mag verwachten.
Als u tevreden bent over het aanbod zullen wij de reservering voor u verzorgen. Wij  vragen eenmalig reserveringskosten, net zoals bij elk ander reisbureau.

Reisprof @ home, wie zijn wij ?

Reisprof @ home is een handelsnaam van Globus Reisprofessionals te Heer-Maastricht. Een gerenommeerd reisburo met een goede naam in de regio. De reisspecialisten van Reisprof @ home werken zelfstandig maar Globus Reisprofessionals zorgt voor de verwerking van de reserveringen. U ontvangt een boekingsbevestiging / factuur van uw reis van uw Reisprof @ home maar u dient de betaling(en) te verrichten aan Globus Reisprofessionals.
Globus Reisprofessionals, en derhalve Reisprof @ home, is aangesloten bij Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR) en ANVR.    

Welke reizen verkoopt Reisprof @ home zoal?

Alle reizen van de bekende Nederlandse, Belgische en Duitse reisorganisaties. Verder werkt Globus Reisprofessionals samen met diverse binnen- en buitenlandse reisagenten en leveranciers.
Ook voor groepsreizen en de specialisatie cruises kunt u bij uw reisprof terecht. Kortom wij hebben voor vrijwel elke vraag op reisgebied een passend antwoord.

Wanneer ontvang ik de reisbescheiden?

Deze ontvangt u gemiddeld 7 tot 10 dagen voor vertrek. Dit is afhankelijk van de gekozen reisorganisatie. Wij kunnen u de reisbescheiden toesturen maar natuurlijk ook persoonlijk overhandigen, indien gewenst en mogelijk. Soms wel zo prettig omdat wij meteen eventuele vragen kunnen beantwoorden.

Kan ik ook bij de reisadviseur van Reisprof @ home op bezoek om een reis te bespreken?

Natuurlijk, u bent van harte welkom (op afspraak).

Waarom moet ik losse vliegtickets meestal meteen betalen na boeking?

Indien u alleen vliegtickets boekt of als losse vliegtickets een onderdeel zijn van uw reis, dan dient u deze vrijwel altijd meteen te betalen voordat de tickets worden uitgeprint en de reis is bevestigd. De reden hiervan is dat de luchtvaartmaatschappijen de volledige betaling van de klant/reisbureau willen ontvangen voordat de tickets worden uitgeprint. Na het uitprinten zijn de tickets namelijk definitief geboekt en kunnen niet meer worden geannuleerd of gewijzigd. De annuleringskosten na het printen van de tickets bedragen de gehele reissom, vandaar dat zowel de luchtvaartmaatschappij als uw reisbureau zekerheid wensen over de betaling van de tickets. Dit geldt voor alle reisbureaus en boekingssites van internet. Uiteraard kunt u bij een eventuele annulering van uw vluchten uw annuleringsverzekering in werking stellen, mits geldige reden.