06-29566722
raymond@globusaanhuis.nl

Veelgestelde vragen

De reisspecialist van Globus Aan Huis komt bij mij thuis als ik dat wens. Wat kost dat extra?

Helemaal niets. U maakt een afspraak met de reisadviseur en deze komt bij u langs, of spreekt met u af op een bepaalde locatie. U krijgt een deskundig advies en de service zoals u dat van reisburo Globus mag verwachten.
Als u tevreden bent over het aanbod zal de reisadviseur van Globus Aan Huis de reservering voor u verzorgen. Zij vragen eenmalig reserveringskosten, net zoals bij elk ander reisbureau.

Wie is Globus Aan Huis?

Globus Aan Huis is een handelsnaam van reisburo Globus te Heer-Maastricht. Een gerenommeerd reisburo met een goede naam in de regio. De reisspecialisten van Globus Aan Huis werken zelfstandig maar Reisburo Globus zorgt voor de verwerking van de reserveringen van de reisspecialisten van Globus Aan Huis. U ontvangt een boekingsbevestiging / factuur van uw reis van uw reisspecialist aan huis maar u dient de betaling(en) te verrichten aan reisburo Globus.
Reisburo Globus, en derhalve Globus Aan Huis, is aangesloten bij Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR) en ANVR.    

Welke reizen verkoopt Globus Aan Huis zoal?

Alle reizen van de bekende Nederlandse, Belgische en Duitse reisorganisaties. Verder werkt reisburo Globus samen met diverse binnen- en buitenlandse reisagenten en leveranciers.
Ook voor groepsreizen en de specialisatie cruises kunt u bij de reisspecialist van Globus Aan Huis terecht. Kortom wij hebben voor vrijwel elke vraag op reisgebied een passend antwoord.

Wanneer ontvang ik de reisbescheiden?

Deze ontvangt u gemiddeld 7 tot 10 dagen voor vertrek. Dit is afhankelijk van de gekozen reisorganisatie. Wij kunnen u de reisbescheiden toesturen maar natuurlijk ook persoonlijk overhandigen, indien gewenst en mogelijk. Soms wel zo prettig omdat wij meteen eventuele vragen kunnen beantwoorden.

Kan ik ook bij de reisadviseur van GlobusAanHuis op bezoek om een reis te bespreken?

Natuurlijk, u bent van harte welkom (op afspraak).

Waarom moet ik losse vliegtickets meestal meteen betalen na boeking?

Indien u alleen vliegtickets boekt of als losse vliegtickets een onderdeel zijn van uw reis, dan dient u deze vrijwel altijd meteen te betalen voordat de tickets worden uitgeprint en de reis is bevestigd. De reden hiervan is dat de luchtvaartmaatschappijen de volledige betaling van de klant/reisbureau willen ontvangen voordat de tickets worden uitgeprint. Na het uitprinten zijn de tickets namelijk definitief geboekt en kunnen niet meer worden geannuleerd of gewijzigd. De annuleringskosten na het printen van de tickets bedragen de gehele reissom, vandaar dat zowel de luchtvaartmaatschappij als uw reisbureau zekerheid wensen over de betaling van de tickets. Dit geldt voor alle reisbureaus en boekingssites van internet. Uiteraard kunt u bij een eventuele annulering van uw vluchten uw annuleringsverzekering in werking stellen, mits geldige reden.